Scouts: Istari

Bij de Istari leren de kinderen door middel van sport en spel om zelfstandig hun eigen weg te vinden en verantwoordelijkheid te nemen. Naast de individuele ontwikkeling staat ook samenwerken in ploegen centraal. De Istari leiding vind het erg belangrijk om een veilige sfeer te creëren waar iedereen de ruimte krijgt om zichzelf te zijn.

Elke week organiseert de leiding een gevarieerd programma met allerlei leuke activiteiten. Naast de favorieten spellen zoals Hollandse leeuwen, Quattro-zone bal en Weerwolven van Wakkerdam, gaan de scouts aan de slag met warme maaltijden bereiden, kampvuur maken, pionieren, routetechnieken etc. Ook zijn er diverse hikes zoals de Baden-Powell tocht, de Poolnachthike, en de tweedaagse Kennedyhike.

Elk jaar gaat de Istari een aantal keer op kamp, waar iedereen elkaar beter leert kennen en sluiten we het seizoen natuurlijk af met een geweldig zomerkamp.

Maartje

Hoi ik ben Maartje!
Ik loop al sinds 2007 rond bij de HSG. Eerst als welp en daarna als scout bij de Istari. Toen ik zelf de scout-leeftijd had, heb ik vijf jaar lang mogen genieten van de leukste opkomsten bij de Istari. Het was echt de plek waar ik mezelf kon zijn en vrienden voor het leven heb gemaakt.

Toen ik 17 werd ben aspirant leiding geworden om nieuwe scouts dezelfde ervaring te geven als die ik heb gehad. Ik ben niet alleen teamleider bij de Istari, ook ben ik lid van onze 21+ groep de Stam+T. Naast scouting ben ik werkzaam op een middelbare school in Lelystad als pedagogisch medewerker.

Jolanda

Hallo,
Mijn naam is Jolanda, ik ben al lange tijd betrokken bij de HSG. Eerst als actieve ouder en later als leiding.

Ik vind het belangrijk om kinderen te leren dat je goed bent zoals je bent. Dat je je niet anders voor hoeft te doen. Ik heb gezien dat mijn eigen kinderen door scouting op veel verschillende vlakken vaardigheden hebben opgedaan, dat gun ik andere kinderen ook, het geeft ze zelfvertrouwen. Op kamp in het buitenland vind ik geweldig, samen met de scouts nieuwe dingen ontdekken. Buiten scouting ben ik zelfstandig ondernemer, mijn man en ik hebben een winkel.

Shen

Hoi, Ik ben Shen! Ik ben al lid van de Hannie Schaft Groep sinds dat ik 8 jaar ben.
Hier begon ik als welp bij de Sionie Horde en ben ik verder gegaan bij de Istari.

Mijn jaren bij de Istari als scout waren zo leuk, dat ik besloot terug te komen om leiding te geven. Wat ik nou het leukste vind bij de istari, is het Istariaanse-groepsgevoel en natuurlijk de super leuke dingen die wij allemaal doen. Het Istariaanse-groepsgevoel betekent voor mij; een groep waarin iedereen de ruimte heeft om zichzelf te zijn en waarin wij elkaars verschillen niet alleen accepteren, maar ook respecteren.

Naast het leiding geven bij de Istari, geef ik ook, sinds 2022, leiding bij de Stuiters, de Bevers (5-7 jaar) en ben ik zelf nog lid van de Stam+T, een van de 21+ groepen van de vereniging. Buiten scouting om studeer ik Pedagogische wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam.

Sid

Aspirant Leiding

Hallo ik ben Sid!
Ik ben lid van de HSG sinds 2013, toen ik bij de welpen op Scouting kwam. Ik ben toen overgevlogen naar de Istari waar ik bij heb gezeten totdat ik verder ging naar de Explorers. Ik ben op mijn 17de weer terug bij de Istari gekomen om aspirant-leiding te zijn. Maar buiten de Istari en de Explo's ben ik ook te vinden bij de Rovers waar ik ook deel maak van de groep.
Naast de Istari heeft onze vereniging ook nog twee andere Scout groepen. Vind meer informatie over deze groepen door op de knoppen hiernaast te drukken.
Waterscouts
Woudlopers